گروه مهندسین مهاب

ساخت وبلاگ

فرآیند های مورد استفاده در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

 

در پکیج های تصفیه فاضلاب نیز مانند تصفیه خانه های بزرگ از تجهیزات و فرآیند های مخصوصی بر اساس حجم پساب، غلظت و نوع آلاینده ها... استفاده می شود. با توجه به آب و هوای محل، میزان کیفیت مورد نیاز پساب نهایی و نوع کاربرد آب خروجی معمولا از فرآیند های زیر استفاده می شود. 

 

  1. تصفیه فاضلاب توسط هوادهی گسترده EAAS:: در این روش در ابتدا پسماند درشت را از آن جدا می کنیم سپس پساب وارد حوضچه هوادهی می شود، سپس فرآیند ته نشینی آغاز می شود. پساب پس از این مرحله به حوضچه کلرزنی وارد می شود.

 

  1. راکتور بیوفیلمی با بستر متحرک MBBR:  سیستم MBBR از یک مخزن هوادهی (مشابه مخزن لجن فعال شده) با فیلتر های مدیا پلاستیکی ویژه تشکیل شده است که سطحی را فراهم می کند که یک بیوفیلم می تواند در آن رشد کند. مدیا های پلاستیکی در حال حرکت کاملاً به بیوفیلم وصل شده، نیتروژن آلی و معدنی را از بین می برد. مساحت سطح مؤثر بالا در مدیاها، ناحیه رشد بزرگی فراهم می کند، از این رو نیاز به حجم کمتری برای محفظه راکتور کمتری دارد.

 

  1. لجن فعال با بستر ثابت IFAS::  یک فناوری نسبتاً جدید است که هر گونه ذرات معلق را می گیرد. این روش که در تصفیه خانه های فاضلاب بسیار توسعه یافته مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند به عنوان یک بروزرسانی برای تأسیسات موجود مورد استفاده قرار گیرد یا می تواند به صورت جدید ساخته شود.

 

  1. بیوراکتور غشایی : ترکیبی از یک فرآیند غشایی مانند میکروفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون با یک فرآیند تصفیه فاضلاب بیولوژیکی، فرآیند لجن فعال است. هم اکنون به طور گسترده ای از این فرآیند برای تصفیه فاضلاب صنعتی استفاده می شود. ل

 

 

  1. راکتور ناپیوسته متوالیSBR: این روش، از سری روش های مورد استفاده در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و بسیاری دیگر از پکیج های تصفیه فاضلاب است و بر پایه مکانیزم لجن فعال فعالیت می کند. این روش برای حذف BOD  ها و COD ها به کار می رود. روش هوازی و اکسیژن دهی به فاضلاب می تواند کمک کند تا باکتری های هوازی رشد کنند و در نتیجه تکثیر این باکتری ها، مواد آلی موجود در فاضلاب حذف (تجزیه) شوند. فرآیند هوادهی عمدتا بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان می برد. البته نوع دیگری از این سیستم وجود دارد که بر پایه تصفیه بی هوازی است و کمک می کند تا موادی مانند آمونیاک از فاضلاب حذف شوند.

 

 

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی
 
  • میزان پسماند موجود در پساب ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.
  • پتانسیل تولید انرژی از متان تولید شده از هضم لجن فعال
  • استفاده از پساب نهایی و ضایعات برای کوددهی در کشاورزی
  • عدم نیاز به فضا قابل توجه در مقایسه با سایر تصفیه خانه ها
  • امکان جا به جایی و نصب در محل دیگر
  • عدم تولید بو
  • توجیه اقتصادی
  • بهره برداری آسان
  • دسترسی به استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست
  • پکیج های بهداشتی با توجه به مشخصات فاضلاب ساخته شده و در محل نصب و راه اندازی می شود.

اجرای پروژه طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

 

شرکت های تجهیزات تصفیه فاضلاب با تکیه بر نیروهای متخصص و تجربه ارزشمند در اجرای پروژه های بزرگ می توانند مشاوره، طراحی، ساخت و تولید انواع پکیج تصفیه فاضلاب را انجام دهند. کارشناسان با مهندسی و بررسی نوع آلاینده ها، حجم، مدت زمان تولید و سایر ویژگی های پساب تولید شده در واحد ها، اقدام به طراحی پکیج های پیش ساخته تصفیه می نماید. از جمله مهمترین مشخصه شرکت های تولید کننده کیفیت، هزینه و سرعت اجرا می باشد.

گروه مهندسین مهاب...
ما را در سایت گروه مهندسین مهاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهاب mahaab بازدید : 101 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1400 ساعت: 14:59

شرکت تصفیه آب و فاضلاب مهاب ،‌ ارائه دهنده انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی به صورت کاملا اختصاصی می باشد. پکیج های  شرکت مهاب مجموعه ای فرآیند ها می باشد که به کمک دستگاه های تصفیه پساب، روش ها و… انجام می شود.

طراحی و ساخت انواع پکیج تصفیه خانه بهداشتی مهاب

مجتمع بین راهی، مجتمع مسکونی، ساختمان اداری، فاضلاب شهری، پارک ها، هتل ها، پساب فلزی، پساب پلی اتیلن، پساب کامپوزیتی، فاضلاب بتنی، ویلاها

مزایای پکیج های تصفیه بهداشتی شرکت مهندسین مهاب

بکارگیری کمترین فضا برای اجرای پکیج، امکان جا به جایی راحت پکیج، نداشتن بوی نامطبوع، کاملا اقتصادی و کاربردی، آسان بودن بهره وری، رعایت استاندارد های بین المللی سازمان محیط زیست، پکیج ها و تصفیه خانه ها در شرکت مهاب براساس مشخصات فاضلاب پروژه ها طراحی، ساخته و اجرا می شوند. پکیج های طراحی و اجرا شده توسط مهاب دارای 1 سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد

 

مشاوره ، طراحی و ساخت انواع تصفیه خانه فاضلاب صنعتی توسط گروه مهاب

تصفیه پساب صنعتی توسط مجموعه ای از روش های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی در غالب مراحل الزامی اولیه و ثانویه و مراحل اضافی پیش تصفیه و تصفیه پیشرفته در صورت لزوم انجام می شود. نوع روش مورد استفاده برای انجام تصفیه صنعتی به نوع فاضلاب تولید شده در صنایع مختلف بستگی دارد. در تصفیه فیزیکی آشغالگیری، دانه گیری و ته نشینی صورت می گیرد.

فاضلاب کارواش، فاضلاب خاکستری، تصفیه خانه فاضلاب قالیشویی، پکیج تصفیه پساب صنایع غذایی، فاضلاب کارخانه، فاضلاب رستوران، پساب بیمارستانی، فاضلاب پتروشیمی، تصفیه خانه کشتارگاه، فاضلاب دباغی و چرم سازی، پساب گاوداری، پساب مرغداری، شیرابه زباله ها، کاغذ سازی، نساجی، آبکاری

گروه مهندسین مهاب...
ما را در سایت گروه مهندسین مهاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهاب mahaab بازدید : 108 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1400 ساعت: 14:59

به آن بخش از آب مصرفی که توسط انسان و در بخش های مختلف تولیدی، صنعتی، تجاری و کشاورزی استفاده و آلوده شده است، فاضلاب گفته می شود. میزان قابل توجهی از آب مصرفی در پارک ها که معمولا برای آبیاری فضای سبز آن مورد استفاده می باشد، به راحتی از طریق تصفیه فاضلاب پارک ها تامین می شود. به عبارتی فاضلاب تولیدی در هر پارکی می تواند تصفیه شده و مورد استفاده مجدد قرار گیرد که این امر،  اقدام مفیدی برای صرفه جویی بهینه در مصرف آب شیرین می باشد.

تصفیه فاضلاب چیست؟

به اقداماتی که طی یک پروسه ی مشخص انجام می شود و منجر به از بین رفتن و حذف مواد و آلاینده هایی که درون فاضلاب ها وجود دارد، تصفیه فاضلاب گفته می شود. این عمل برای  جلوگیری از ضرر و زیان به محیط زیست و حفظ مطلوب منابع آب شیرین،  انجام می شود. موضوع مهم در فرایند تصفیه فاضلاب این است که، پساب های تصفیه شده،  مجددا وارد چرخه آب مصرفی شده و در بخش های مختلف صنعت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین لجن بازمانده از تصفیه فاضلاب، در بخشی دیگر از مخزن تصفیه، عملیاتی بر روی آن صورت می گیرد و تبدیل به متان و کربن دی اکسید می شود.

تصفیه فاضلاب پارک ها

به مناطقی از محیط زیست که به صورت طبیعی و یا نیمه طبیعی دارای فضای سبز و گل و درخت است و برای گردش ​​و تفریح ​​انسان و یا  به عنوان زیستگاهی برای حفاظت از حیوانات و پرندگان ساخته شده است، پارک گفته می شود و تعداد آن ها بسیار زیاد است و استفاده ی انسان ها از آن و به عبارتی رفت و آمد به پارک ها زیاد و قابل توجه است.

پارک ها دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به مکان آن و امکاناتی که ارائه می دهد، متفاوت می باشند، به عنوان مثال، پارک های شهری، همان فضاهای سبزی هستند که درون شهرها و  نزدیک به محل سکونت افراد قرار دارد و برای گردش  و تفریح روزانه و ساعتی​​ ساخته شده اند و نوع دیگر، پارک های ملی و کشوری اند که برای تفریح و استراحت در اطراف و یا بین شهرها ​​واقع هستند.

تقریبا تمامی پارک ها، دارای امکاناتی برای ورزش و تفریح مانند زمین فوتبال و والیبال، مسیرهای پیاده روی، دوچرخه سواری و سایر فعالیت ها  هستند و انسان ها از آن به عنوان مکانی برای ورزش و تفریح استفاده می کنند. همین موضوع  باعث رفت و آمد های زیاد به پارک و استفاده از سرویس های بهداشتی و در نتیجه تولید فاضلاب بهداشتی و انسانی  می شود که نیاز است تا یک سیستم تصفیه فاضلاب پارک ها در آن محل قرار داده شود.

 

پکیج تصفیه فاضلاب پارک ها
پکیج تصفیه فاضلاب پارک ها
گروه مهندسین مهاب...
ما را در سایت گروه مهندسین مهاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهاب mahaab بازدید : 133 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1400 ساعت: 14:58

فاضلاب بهداشتی به فاضلابی گفته می شود که در نتیجه شستشوی ظرف و لباس، استحمام و استفاده از سرویس های بهداشتی تولید می شود. میزان تولید فاضلاب های بهداشتی تحت تاثیر تعداد نفرات موجود در ساختمان ها قرار دارد که از پارامترهای مهم فاضلاب بهداشتی می توان به TDS ،TSS ،COD ،BOD و pH اشاره کرد. فاضلاب خانگی یا بهداشتی یا همان فاضلاب شهری که در نتیجه فعالیت انسانی تولید می شود حاوی میکروارگانیسم ها و مواد سمی زیادی است که چنانچه تصفیه نشود و وارد محیط زیست گردد، خطرات متعددی می تواند محیط زیست را تهدید کند و خسارات غیر قابل جبرانی را به بار می آورد. در واحد های کوچک ساخت تصفیه خانه های فاضلاب متعارف با افزایش هزینه ها و مشکلات ساخت و بهره برداری از سیستم تصفیه خانه مواجه است و پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، به عنوان یک واحد کوچک تصفیه ای در تصفیه فاضلاب و پساب های تولید شده در حجم های کم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی انواع فاضلاب های منازل و محیط های مسکونی را دریافت کرده و با روش تصفیه پساب بهداشتی عملی می کند. طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی بر اساس میزان تولیدات فاضلاب توسط منازل و واحد های تولید کننده پساب بهداشتی است. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی شاما انواع مختلف از جمله پکیج تصفه آب شهری، مسکونی، هتل ها، اماکن تفریحی و … تقسیم می شود. هر کدام از این پکیج ها با یک روش بهینه و برای تعداد افراد خاص با تولیدات فاضلاب مشخص تهیه می شوند.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

 

ادارات و سازمان ها یکی از منابع اصلی تولید کننده فاضلاب بهداشتی هستند که بهتر است برای حفاظت از محیط زیست قبل از دفع فاضلاب، تصفیه شود و فاضلاب این سازمان ها به شبکه فاضلاب شهری وارد نشود.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی شامل بلوئر هوادهی، دیفیوزر هوادهی، لوله ها، پمپ دوزینگ کلر، واحد انعقاد و ته نشینی، واحد زلال سازی می باشد که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

پکیج تصفیه فاضلاب مهاب - پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

بلوئر هوادهی

نوعی پمپ هوا یا به عبارتی دستگاه مکانیکی برای تنظیم جریان هوا است و دارای دو نوع سانتریفیوژ و جابجایی مثبت می باشد. دیفیوزر هوادهی یک دستگاه جدید برای ورود اکسیژن به داخل فاضلاب است که این هوادهی به فرآیند تصفیه فاضلاب کمک می کند. دیفیوزر می تواند با تشکیل حباب های هوا، اکسیژن را به فاضلاب انتقال دهد. وجود دیفیوزر کمک می کند تا باکتری های هوازی به جای باکتری های بی هوازی فعال شوند و تصفیه پساب را انجام دهند. لوله هایی که در لوله کشی فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند از جنس های مختلف PVDF، PP، PVC و ABS می باشند. این لوله ها در برابر عوامل محیطی مختلف مانند رطوبت زیاد و مواد خورنده بسیار مقاوم اند.

 
 

پمپ دوزینگ کلر

به تنظیم غلظت کلر به کار رفته در سیستم تصفیه فاضلاب کمک می کند. استفاده از دوز مناسب کلر می تواند به حذف عوامل بیماری زا از آب کمک کند. واحد انعقاد محلی برای اضافه کردن یک سری ترکیبات شیمیایی به پساب می باشد که این ترکیبات شیمیایی قابلیت انعقاد و لخته کردن پساب را دارند. نحوه عمل این مواد شیمیایی به این شکل است که این مواد  بار الکتریکی ذرات را خنثی می کنند و سبب انعقاد و ته نشینی ذرات موجود در فاضلاب می گردند.

 

واحدهای ته نشینی


جهت رسوب گذاری در طی فرآیند تصفیه فیزیکی آب به کار گرفته می شوند و این واحد ها به حوضچه هایی برای حذف جامدات مجهز هستند. در این واحد ها از نیروی جاذبه زمین برای از بین بردن مواد جامد معلق در آب استفاده می شود. واحد زلال سازی به عمل شفاف سازی آب می پردازد. این شفاف سازی سبب تمیز و زلال شدن آب می گردد. در واقع در این واحد ذرات معلق از آب حذف می شود تا آب زلال گردد.

 

لجن فعال یا مخزن هوادهی

از فرآیندهای تصفیه فاضلاب بهداشتی یا صنعتی می توان به فرآیند لجن فعال اشاره کرد که در این روش با استفاده از هوادهی و فرآیند های بیولوژیکی تصفیه صورت می گیرد. یکی از بخش های جدایی ناپذیر سیستم های تصفیه فاضلاب بیولوژیکی، تجزیه هوازی است. تصفیه فاضلاب از طریق هوادهی به کاهش آلاینده ها از طریق تجزیه هوازی آلاینده کمک می کند.  دکتر گیلبرت فاولر از دانشگاه منچستر برای اولین بار در سال 1912 فرآیند لجن فعال را با استفاده از بطری فاضلابی که در آن جلبک رشد کرده بود را مورد بررسی قرار داد و متوجه تاثیر بسیار مثبت این فرآیند روی تصفیه فاضلاب گردید. به همین جهت تصمیم گرفت تحقیقات خود را در سطوح بسیار وسیع تر انجام دهد و سعی کرد عمل اکسیژن دهی را به پساب انجام دهد و مشاهده کرد بعد از مدت یک ماه مواد موجود در پساب نیتراته شدند. در روشی که دکتر گیلبرت فاولر به کار گرفته بود لجن فعال شد و سبب تمرکز میکروارگانیسم های بیولوژیکی شده بود. دکتر فاولر نتایج پژوهش خود را در سال 1914 در نشریات علمی منتشر کرد و بعد از دو سال این روش برای تصفیه فاضلاب اجرایی و به کار گرفته شد. در این روش میکروارگانیسم های هوازی فعال می شوند و مواد آلی موجود در آب را تجزیه و لخته می کنند. در نهایت این لخته رسوب می کند و می توان این رسوب را حذف کرد و مایعی عاری از مواد آلی و معدنی حاصل می شود. بعد از اتمام جنگ جهانی اول این روش به کل دنیا معرفی شد و برای تصفیه بیولوژیکی فاضلاب به کار گرفته شد.
گروه مهندسین مهاب...
ما را در سایت گروه مهندسین مهاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهاب mahaab بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1400 ساعت: 14:58

فاضلاب بهداشتی به فاضلابی گفته می شود که در نتیجه شستشوی ظرف و لباس، استحمام و استفاده از سرویس های بهداشتی تولید می شود. میزان تولید فاضلاب های بهداشتی تحت تاثیر تعداد نفرات موجود در ساختمان ها قرار دارد که از پارامترهای مهم فاضلاب بهداشتی می توان به TDS ،TSS ،COD ،BOD و pH اشاره کرد. فاضلاب خانگی یا بهداشتی یا همان فاضلاب شهری که در نتیجه فعالیت انسانی تولید می شود حاوی میکروارگانیسم ها و مواد سمی زیادی است که چنانچه تصفیه نشود و وارد محیط زیست گردد، خطرات متعددی می تواند محیط زیست را تهدید کند و خسارات غیر قابل جبرانی را به بار می آورد. در واحد های کوچک ساخت تصفیه خانه های فاضلاب متعارف با افزایش هزینه ها و مشکلات ساخت و بهره برداری از سیستم تصفیه خانه مواجه است و پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، به عنوان یک واحد کوچک تصفیه ای در تصفیه فاضلاب و پساب های تولید شده در حجم های کم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی انواع فاضلاب های منازل و محیط های مسکونی را دریافت کرده و با روش تصفیه پساب بهداشتی عملی می کند. طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی بر اساس میزان تولیدات فاضلاب توسط منازل و واحد های تولید کننده پساب بهداشتی است. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی شاما انواع مختلف از جمله پکیج تصفه آب شهری، مسکونی، هتل ها، اماکن تفریحی و … تقسیم می شود. هر کدام از این پکیج ها با یک روش بهینه و برای تعداد افراد خاص با تولیدات فاضلاب مشخص تهیه می شوند.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

 

ادارات و سازمان ها یکی از منابع اصلی تولید کننده فاضلاب بهداشتی هستند که بهتر است برای حفاظت از محیط زیست قبل از دفع فاضلاب، تصفیه شود و فاضلاب این سازمان ها به شبکه فاضلاب شهری وارد نشود.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی شامل بلوئر هوادهی، دیفیوزر هوادهی، لوله ها، پمپ دوزینگ کلر، واحد انعقاد و ته نشینی، واحد زلال سازی می باشد که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

پکیج تصفیه فاضلاب مهاب - پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی
گروه مهندسین مهاب...
ما را در سایت گروه مهندسین مهاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهاب mahaab بازدید : 108 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت: 14:38

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

تقریبا تمامی سازمان ها و ساختمان های اداری از مکان های پر رفت و آمد هستند و به همین دلیل در آنها حجم زیادی فاضلاب تولید می شود که باید با استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، آن را تصفیه نمود.
این نوع از پکیج ها به عنوان یک واحد کوچک تصفیه فاضلاب محسوب می شوند و برای تصفیه انواع فاضلاب ها و پساب های تولیدی در ادارات و سازمان ها و ظرفیت و حجم کم، مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا در این موارد، ساخت تصفیه ‌خانه در محل مورد نظر منجر به افزایش هزینه و بروز مشکلات زیادی در هنگام ساخت و بهره برداری از آن ایجاد می شود. به همین دلیل ترجیح بر این است که از پکیج تصفیه فاضلاب ساختمان اداری استفاده شود تا به منظور حفاظت از محیط زیست، فاضلاب و پساب را قبل از دفع در محیط اطراف، تصفیه نمود.

برای ساخت پکیج تصفیه فاضلاب ساختمان اداری از روش های بیولوژیک مختلف تصفیه استفاده می شود و انتخاب هر یک از این روش ها به میزان تولید کمتر لجن بستگی دارد. بدین معنی که تنها برای مواردی با تولید لجن کمتر مناسب است. معمولا برای تصفیه لجن کم از روش های هوازی استفاده می شود، زیرا با تجزیه بیشتر مواد جامد، لجن کمتری باقی می گذارد.
نکته ی قابل توجه و مهم برای به کار گیری پکیج تصفیه فاضلاب ساختمان اداری در این است که میزان تولید فاضلاب در این ساختمان ها زیاد است و نمی توان از پکیج های بزرگ و حجیم برای آن استفاده کرد. از سوی دیگر، تخلیه مداوم لجن های موجود کار ساده ای نیست و منجر به انتشار آلودگی می شود.

 

مخزن سپتیک تانک - تصفیه فاضلاب بهداشتی -

تصفیه بیولوژیکی با سپتیک تانک

با توجه به مواد آلاینده و معلق در تصفیه فاضلاب اداری و اینکه قابلیت ته نشینی نیز دارد، بهتر است که از سیستم سپتیک تانک استفاده شود تا باعث کاهش بار بر سیستم هوازی گردد. با وجود شرایط مناسب برای رشد برخی باکتری­ها و میکروارگانیسم­ها در لجن ته نشین شده در سپتیک تانک روش تصفیه بیولوژیکی بسیار مناسب است.

 

فرآیند پکیج تصفیه فاضلاب ساختمان اداری

میزان فاضلاب های تولید شده در ساختمان های اداری، بستگی به استفاده ی مداوم از سرویس بهداشتی و شست و شوی سطوح مختلف و ظروف غذاخوری و چایخوری کارمندان دارد، البته ممکن است این ساختمان ها دارای بخشی به عنوان کافی شاپ و رستوران باشند که قطعا حجم فاضلاب تولیدی بسیار بیشتر خواهد بود.
بر اساس برآوردهای صورت گرفته، سرانه تولید فاضلاب ساختمان های اداری به ازای هر نفر بدین شرح می باشد.


ساختمان اداری مجهز به رستوران جهت پخت و سرو غذا:
· ۸ ساعت کاری متوسط، ۶۵ لیتر
· ۱۲ ساعت کاری متوسط، ۷۸ لیتر
ساختمان اداری بدون رستوران :
· ۸ ساعت کاری متوسط، ۵۵ لیتر
· ۱۲ ساعت کاری متوسط، ۶۵ لیتر

گروه مهندسین مهاب...
ما را در سایت گروه مهندسین مهاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهاب mahaab بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت: 14:38

 

فاضلاب خانگی یا شهری یا بهداشتی یا همان Domestic Wastewater نوعی از فاضلاب است که توسط جامعه و مردم تولید می شود. این پساب به لحاظ وجود مواد سمی و میکروارگانیسم ها، برای جانداران خطرناک است و نباید پیش از تصفیه وارد محیط زیست شوند. این پساب از چربی های موجود در آشپزخانه ها، مواد شوینده، پساب سرویس های بهداشتی تشکیل شده است. واقعیت این است که مقدار زیادی از این فاضلاب ها به صورت تصفیه نشده در محیط باقی می مانند و این موضوع آلودگی های غیر قابل جبرانی را به بار می آورد.

امروزه علم با ارائه راهکار های تصفیه پساب عزم راسخ شرکت های  طراح و تولید کننده پیکج های تصفیه فاضلاب بهداشتی، امکان استفاده مجدد از این آب ها را فراهم کرده است.

 

 

 

 

 

مراحل تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی

 

این پکیج برای تصفیه پساب انسانی تولید شده در مجتمع های اداری و تجاری، اماکن مسکونی، ویلاها و مجتمع های بین راهی بسیار کاربردی و اقتصادی است. مراحلی که در این پکیج های پیش ساخته برای تصفیه پساب انسانی قرار می گیرد شامل، آشغالگیری که به کمک توری ها انجام می شود. فیلترهای شن و ماسه ای تعبیه می شود که دانه گیری انجام شود. همچنین ذرات با چگالی بسیار کم به کمک روش های شناورسازی و به کمک یک اسکیمر حذف می شوند.

 

چربی گیری پساب های روغنی فاضلاب بهداشتی

چربی و روغن به وفور در پساب بهداشتی یافت می شود که طی مرحله چربی گیری از آب حذف می شوند. فیلتراسیون فاضلاب برای حذف آلاینده های آلی محلول در فاضلاب است، عمدتا افزودن این مرحله هزینه بالاتری برای دستگاه تصفیه فاضلاب بهداشتی ایجاد می کند اما در عوض این ضمانت را می دهد که مواد آلی محلول را از فاضلاب حذف می کند.

کنترل pH

 آب مصرف شده به دلیل آلاینده های اسیدی و بازی که در خود دارد،‌ عمدتا pH اسیدی دارد. برای اینکه بتوان آن را تصفیه کرد و به محیط اطراف تخلیه کرد،‌باید pH توسط نمک های بازی خنثی شود.

لجن فعال یا مخزن هوادهی در پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

هوادهی فاضلاب فرآیند اضافه کردن هوا به فاضلاب است تا تجزیه هوازی اجزای آلاینده را فراهم کند. این بخشی جدایی ناپذیر در اکثر سیستم های تصفیه فاضلاب بیولوژیکی است. فرآیند لجن فعال نوعی از فرآیند تصفیه فاضلاب برای تصفیه فاضلاب ها بهداشتی یا فاضلاب های صنعتی با استفاده از هوادهی و فرآیندهای بیولوژیکی است.

گروه مهندسین مهاب...
ما را در سایت گروه مهندسین مهاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهاب mahaab بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت: 12:21

اجزای سیستم پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

بلوئر هوادهی: دستگاه های مکانیکی یا الکترو مکانیکی هستند که برای تنظیم جریان هوا برای تصفیه فاضلاب ها تعبیه شدند. این دستگاه از نمونه پوپ های هواست. بلوئر هوادهی به دو نوع سانتریفیوژ و جابجایی مثبت تقسیم می شوند.

دیفیوزر هوادهی: دیفیوزر هوادهی یک تکنولوژی جدید برای هوادهی به پساب به جهت کمک به تصفیه آن است. این دستگاه، تعداد زیادی حباب هوا تولید می کنند که به آرامی از کف مخزن هوادهی تصفیه خانه بلند می شوند و طی این عملیات، اکسیژن را منتقل می کنند. در تصفیه پساب، ‌اگر در مخزن تصفیه هوا نباشد، تجزیه توسط باکتری های بی هوازی شکل می گیرد و اگر میزان اکسیژن کافی باشد، تجزیه توسط باکتری های هوازی رخ می دهد

لوله های مربوطه: لوله های مورد استفاده در لوله کشی های فاضلاب ها، از موادی مانند PVC،CPVC ،PP، PVDF و ABS هستند. این جنس از لوله ها مقاومت زیادی در برابر خوردگی دارد و به همین دلیل، برای کاربرد های رطوبت بالا و در معرض مواد خورنده بودن، این لوله ها مناسب هستند.

پمپ دوزینگ کلر: میزان کلر رقیق شده را با دقت اندازه گیری میکند. در واقع غلظت کلر باید مقدار مشخصی باشد که این پمپ در اندازه گیری غلظت کمک می کند. کلر از مواد گندزدا و ضدعفونی کننده است که می تواند عوامل بیماری زا را از آب حذف کند.

واحد های انعقاد سازی: انعقاد و لخته سازی بخش اساسی در تصفیه آب آشامیدنی و همچنین تصفیه فاضلاب است. طی این فرآیند، مواد شیمیایی برای لخته سازی و انعقاد به آب یا پساب اضافه می شوند و با خنثی کردن بار الکتریکی روی ذرات، به انعقاد، سنگین شدن و ته نشینی این ذرات کمک می کند.

واحدهای ته نشینی: رسوب گذاری یک فرآیند تصفیه آب فیزیکی با استفاده از نیرو گرانش زمین برای از جداسازی مواد جامد معلق از آب است. واحد های ته نشینی یا رسوب گذاری، توسط حوضچه هایی مجهز شدند که توانایی حذف جامدات موجود در آب را دارند.

واحد زلال سازی: شفاف سازی به جهت زیبایی شناسی، روی آب انجام می شود. مانند فرآیندهای حذف منگنز که کدورت آب را می گیرد.

خروجی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

خروجی پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی می تواند در سطوح گوناگون مورد نظر سازمان محیط زیست که شامل تخلیه به آب های سطحی، تخلیه به چاه جاذب و مصارف کشاورزی و آبیاری و... شود که متناسب با نیاز متقاضیان قابل ساخت است. و یا حتی پس از تصفیه کامل و صحیح برای مصرف انسان به کار گرفته شود. در صورتی که نیاز باشد تا فاضلاب را به آب شرب تبدیل کرد، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی باید آب بدون رنگ و بو و آب کاملا زلال تولید کند. کیفیت آب تولید شده به محل استفاده از آن آب بستگی دارد.

 

 

گروه مهندسین مهاب با بکارگیری دانش روز و مهندسین متخصص آمادگی ارائه خدمات مشاوره، طراحی و تولید پکیج های تصفیه فاضلاب پیش ساخته را دارد. برای ارتباط با کارشناسان با شماره   86122170-021 تماس حاصل فرمایید همچنین برای بازدید از سایت بر روی لینک سفارش انواع پکیج تصفیه فاضلاب کلیک نمایید.

 

گروه مهندسین مهاب...
ما را در سایت گروه مهندسین مهاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهاب mahaab بازدید : 88 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت: 12:20

 

تصفیه فاضلاب

شرکت تصفیه آب و فاضلاب مهاب ،‌ ارائه دهنده انواع پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی به صورت کاملا اختصاصی می باشد. پکیج های  شرکت مهاب مجموعه ای فرآیند ها می باشد که به کمک دستگاه های تصفیه پساب، روش ها و… انجام می شود.

طراحی و ساخت انواع پکیج تصفیه خانه بهداشتی مهاب

مجتمع بین راهی، مجتمع مسکونی، ساختمان اداری، فاضلاب شهری، پارک ها، هتل ها، پساب فلزی، پساب پلی اتیلن، پساب کامپوزیتی، فاضلاب بتنی، ویلاها

مزایای پکیج های تصفیه بهداشتی شرکت مهندسین مهاب

بکارگیری کمترین فضا برای اجرای پکیج، امکان جا به جایی راحت پکیج، نداشتن بوی نامطبوع، کاملا اقتصادی و کاربردی، آسان بودن بهره وری، رعایت استاندارد های بین المللی سازمان محیط زیست، پکیج ها و تصفیه خانه ها در شرکت مهاب براساس مشخصات فاضلاب پروژه ها طراحی، ساخته و اجرا می شوند. پکیج های طراحی و اجرا شده توسط مهاب دارای 1 سال ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد.

مشاوره ، طراحی و ساخت انواع تصفیه خانه فاضلاب صنعتی توسط گروه مهاب

تصفیه پساب صنعتی توسط مجموعه ای از روش های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی در غالب مراحل الزامی اولیه و ثانویه و مراحل اضافی پیش تصفیه و تصفیه پیشرفته در صورت لزوم انجام می شود. نوع روش مورد استفاده برای انجام تصفیه صنعتی به نوع فاضلاب تولید شده در صنایع مختلف بستگی دارد. در تصفیه فیزیکی آشغالگیری، دانه گیری و ته نشینی صورت می گیرد.

فاضلاب کارواش، فاضلاب خاکستری، تصفیه خانه فاضلاب قالیشویی، پکیج تصفیه پساب صنایع غذایی، فاضلاب کارخانه، فاضلاب رستوران، پساب بیمارستانی، فاضلاب پتروشیمی، تصفیه خانه کشتارگاه، فاضلاب دباغی و چرم سازی، پساب گاوداری، پساب مرغداری، شیرابه زباله ها، کاغذ سازی، نساجی، آبکاری

 

گروه مهندسین مهاب...
ما را در سایت گروه مهندسین مهاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهاب mahaab بازدید : 84 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1400 ساعت: 19:17

 

فاضلاب شهری (فاضلاب انسانی) به علت داشتن مواد آلی، میکروارگانیسم های خطرناک و همچنین آلودگی زیاد باید از طریق شبکه جمع آوری پساب به تصفیه خانه منتقل شود تا پس از انجام فرایند تصفیه به محیط زیست و چرخه مصرف بازگردانده شود.
فاضلاب انسانی بر اثر فعالیت های روزانه مانند پخت و پز، استحمام، شست و شو ظروف و لباس و… در شهر و روستا ها تولید می شود. فاضلاب های شهری – بهداشتی به دلیل داشتن چربی، جامدات معلق و ذرات باعث ایجاد انسداد و گرفتگی در خطوط لوله جمع آوری فاضلاب می شوند و همچنین به علت وجود بار آلی بسیار زیاد در این نوع فاضلاب، ایجاد فضای بی هوازی و تولید گاز H2S کرده که بوی بسیار تند و تعفنی را به همراه دارد.

شبکه جمع آوری فاضلاب

امروزه شبکه جمع آوری پساب یا فاضلاب به یکی از قسمت های جدایی ناپذیر زیر ساخت هر مجتمع شهری تبدیل شده است. این شبکه از لوله های فاضلابی تشکیل شده است که برای انتقال انواع فاضلاب خانگی و غیرخانگی به تصفیه خانه ها، مخزن سپتیک تانک ها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

 
 
شبکه جمع آوری پساب - پکیج تصفیه فاضلاب

شبکه جمع آوری فاضلاب

وظیفه انتقال پساب انسانی به محل دفع را شبکه جمع آوری پساب بهداشتی به عنوان بخشی از سامانه فاضلاب بر عهده دارد. گروه مهندسی مهاب در راستای حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از پس زدگی فاضلاب و همچنین حفظ محیط زیست در مناطق شهری، طراحی و اجرای انواع شبکه جمع آوری فاضلاب متعارف و نامتعارف در پروژه های اداری، تجاری، شهری و صنعتی را بر عهده داشته و توسط کارشناسان خود در حفظ این امر می کوشد.
گروه مهندسین مهاب...
ما را در سایت گروه مهندسین مهاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهاب mahaab بازدید : 129 تاريخ : يکشنبه 16 خرداد 1400 ساعت: 12:35

تصفیه فاضلاب یک مسئله بسیار مهم است. سال هاست که انسان فاضلاب را تصفیه می کند تا از سلامت انسان و اکولوژیک در برابر بیماری های منتقله از آب محافظت کند.

از اوایل دهه ۱۹۷۰، کیفیت آب پساب در کارخانه های تصفیه عمومی و سایر تخلیه های منبع نقطه ای از طریق عمده سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی که توسط قانون آب پاک یا CWA مقرر شده، بهبود یافته است و تصفیه فاضلاب صورت گرفته است.
علیرغم بهبود کیفیت پساب، تخلیه منبع نقطه ای همچنان نقش مهمی در تخریب کیفیت آب سطحی دارد و تصفیه فاضلاب بسیار مناسب است.
علاوه بر این، بسیاری از زیرساخت های تصفیه فاضلاب موجود، از جمله خطوط جمع آوری و انتقال آب و فاضلاب، تصفیه خانه ها و تجهیزات، خراب شده و نیاز به تعمیر یا جایگزینی دارند.

آلودگی و تاثیرات تصفیه فاضلاب

آلاینده ها از طریق بسیاری از مسیرها دریافت آب را آلوده می کنند. منابع نقطه ای، منابع غیر نقطه ای به عنوان مثال، رسوب هوا، کشاورزی، سرریز فاضلاب بهداشتی، فاضلاب، سرریز فاضلاب و تغییرات هیدرولوژیکی به عنوان مثال کانال و لایروبی، باعث می شود تا آب آلوده شود.
۵۳٪ مایل رودخانه ای و جویبار، ۷۱٪ هکتار دریاچه، ۸۰٪ مایل مربع رودخانه و ۹۸٪ مایل ساحلی رودخانه Great Lake که ارزیابی شده است توسط EPA آمریکا به عنوان نقص طبقه بندی شده است.
۱۹ درصد از خانوارها توسط تصفیه فاضلاب عمومی خدمات رسانی نمی شوند و معمولا برای تصفیه و دفع فاضلاب به مخزن سپتیک بستگی دارند. مخازن سپتیک تانک خراب ممکن است آب های سطحی و زیرزمینی را آلوده کند.

تصفیه فاضلاب شهری

برآورد شده است که بیش از ۲۳۸ میلیون نفر خدمات جمع آوری، تصفیه پساب و دفع فاضلاب را ارائه می دهند. در سال ۲۰۱۵، ایالت کالیفرنیا تقریبا ۷۱۴،۰۰۰ هکتار فوت آب در سال بازیافت کرد که این برای تصفیه فاضلاب، خارق العاده بود. این هدف بلند پروازانه برای افزایش بازیافت آب، حداقل با ۱.۵ میلیون فوت در سال تا سال ۲۰۲۰ و ۲.۵ میلیون آمپر فوت در سال تا سال ۲۰۳۰ بازیافت شده است. POTW ها سالانه بیش از ۱۳.۸ میلیون تن لجن تولید می کنند. لجن برای تصفیه فاضلاب نیاز به انرژی قابل توجهی دارد که حدود یک سوم کل برق مصرفی توسط سیستم تصفیه فاضلاب است.
در آمریکا، کلرزنی رایج ترین ماده ضد عفونی و تصفیه فاضلاب کننده است. برای جلوگیری از بدتر شدن سلامت اکولوژیکی جریان گیرنده و تولید محصولات جانبی سرطان زا، ممکن است کلراسیون با دکلره همراه باشد.
ضد عفونی و تصفیه فاضلاب با اشعه ماورا بنفش UV جایگزینی برای کلرزنی است و مصرف انرژی قابل مقایسه ای دارد. افزودنی های شیمیایی نمک های فریک و آهک، فرآیندهای انعقادی و رسوبی را برای حذف بهتر مواد جامد و همچنین حذف آلاینده های سمی افزایش می دهد. با این حال، تولید و حمل و نقل آنها تاثیرات چرخه زندگی دارد.
کلاس هایی از ترکیبات غیرقانونی که به عنوان آلاینده های در حال ظهور شناخته می شوند، نگرانی مهندسان تصفیه فاضلاب و آب، به ویژه داروسازی، محصولات مراقبت شخصی و ترکیبات پر فلورین است .
در دهه گذشته، اترهای دی فنیل پلی برومینه یا PBDE ها، PFC ها و مواد پری و پلی فلوئورو آلکیل به دلیل توزیع و ماندگاری گسترده در محیط زیست، به CEC تبدیل شده اند.
برخی از این مواد شیمیایی مخل غدد درون ریز هستند، دسته ای از ترکیبات که عملکرد طبیعی سیستم های غدد درون ریز را تغییر می دهند، از جمله آنهایی که تاثیر می گذارند، بر روی رشد، تولید مثل و رفتار است. بسیاری از این مواد شیمیایی توسط POTW حذف نمی شوند

اهمیت تصفیه فاضلاب در زندگی روزمره - تصفیه فاضلاب بهداشتی
تصفیه فاضلاب شهری

پایان زندگی بیوسالید

از بیوسالید های واجد شرایط می توان پس از “به اثبات رسیدن” به طور سودمند استفاده کرد که باعث از بین رفتن عوامل بیماری زا و تجزیه مواد جذاب بردار می شود.
۵۴٪ از بیوسالید ها به طور سودمند مورد استفاده قرار می گیرند. بیشترین موارد به مناطق کشاورزی اعمال می شود، مقادیر جزئی نیز به حوزه های جنگلداری و احیای زمین و مناطق شهری به عنوان مثال، نگهداری زمین های پارک، اعمال می شود.

تاثیرات تصفیه فاضلاب بر چرخه زندگی

اثرات زیست محیطی را که در آب دریافت می کنند، کاهش می دهند، اما تاثیرات چرخه زندگی دیگری را به طور عمده از طریق مصرف انرژی ایجاد می کنند. انتشار گازهای گلخانه ای یا همان GHG، با انرژی و مواد شیمیایی مورد استفاده و تخریب مواد آلی در POTW ارتباط دارد.

اهمیت تصفیه فاضلاب در زندگی روزمره
تاثیرات تصفیه فاضلاب بر چرخه زندگی
مصرف برق و توزیع

۱۰٪ از مصرف برق آمریکا به پمپاژ و تصفیه آب و فاضلاب اختصاص دارد. در سال ۲۰۱۳، انتشارات مربوط به انرژی حاصل از عملیات POTW، به استثنای تخریب لجن آلی، ۱۵.۵ ترگرام CO2 معادل، ۲۲.۳ گیگا گرم SO2 و ۱۲.۷ Gg NOx بود.
SO2 و NOx به اسیدی شدن و اوتریفیکاسیون کمک می کنند
CH4 و N2O در طی تجزیه لجن آلی توسط باکتری های هوازی و بی هوازی در POTW و دریافت آب بدن ادغام می شوند.
در سال ۲۰۱۸، حدود ۱۴.۲ و ۵.۰ MMT CO2از CH4 و N2O، به ترتیب، ناشی از تخریب لجن آلی در سیستم های تصفیه فاضلاب بوده است که حدود ۰.۳ of از کل انتشار گازهای گلخانه ای آمریکا است.

تاثیرات اجتماعی و اقتصادی

رشد جمعیت و گسترش شهر، زیرساخت های مورد نیاز مجموعه فاضلاب را افزایش می دهد. اگرچه طول عمر سیستم فاضلاب ۵۰ سال بیشتر از تجهیزات تصفیه که ۱۵ تا ۲۰ سال است، اما نیاز به بازسازی سیستم فاضلاب هزینه بیشتری دارد. اگر ۶۰۰،۰۰۰ مایل از سیستم های فاضلاب موجود نوسازی نشود، میزان خراب شدن لوله تا سال ۲۰۲۰ به ۴۴٪ از کل شبکه افزایش می یابد. اصلاحات سرریز فاضلاب به ترتیب ۱۰۲.۰، ۹۵.۷ دلار و ۴۸.۰ میلیارد دلار بود.

اهمیت تصفیه فاضلاب در زندگی روزمره
wastewater treatment

راه حل ها و جایگزین های پایدار

استراتژی مدیریت

  • سرمایه گذاری در سیستم های تصفیه فاضلاب از پروژه های ساختمانی جدید به سمت حفظ ظرفیت اصلی و عملکرد تاسیسات در حال تغییر است.
  • هزینه های چرخه زندگی باید در بودجه بندی سرمایه گنجانده شود و برنامه های لازم برای سرریز فاضلاب بهداشتی و مدیریت آب باران باید دائمی باشند.
  • به منظور دستیابی به استانداردهای کیفیت آب محیط، کل بارهای حداکثر روزانه با در نظر گرفتن بارهای آلاینده منبع و غیر نقطه ای می تواند ایجاد شود.
  • انتظار می رود مدیریت آب تمیز مبتنی بر حوزه برای استقرار این TMDL ها تسهیل شود.

بارگیری را کاهش دهید
نمونه هایی از پروژه های کاهش یا انحراف جریان فاضلاب شامل قطع شدن فاضلاب آب باران خانگی از فاضلاب بهداشتی، نصب سقف های سبز و جایگزینی سطوح غیر قابل نفوذ با روسازی، سوئل یا تخلیه های فرانسوی است.

گروه مهندسین مهاب...
ما را در سایت گروه مهندسین مهاب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهاب mahaab بازدید : 111 تاريخ : يکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت: 21:38